Najkorisnija lekcija digitalnog marketinga dolazi od najboljih hrvatskih chefova

Najkorisnija lekcija digitalnog marketinga dolazi od najboljih hrvatskih chefova

Da smo svi mi producenti i možemo kreirati briljantan sadržaj, možda su najuspješnije pokazali najbolji hrvatski chefovi okupljeni u Facebook grupiChef kuha doma.

Grupa koja okuplja neke od najboljih (ali sigurno najkreativnijih) hrvatskih chefova, u samo 5 dana od osnivanja, na dan pisanja našeg bloga broji više od 16.000 fanova. Brojka kojoj se ponekada teško približiti i plaćenim oglašavanjem i profesionalnim sadržajem.

Pa pogledajmo, kako su oni uspijeli?

Osim kuhati, što o digitalnom marketingu možete naučiti od velikih chefova?

Brojni su savjeti za nastavak komunikacije i istraživanja koja govore kako potrošači žele i dalje vidjeti vaše oglase, no kulinarski virtuozi nisu davali savjete, već djelovali i pokazali kako komunicirati.

Svima nama, posebno u segmentu digitalnog marketinga i produkcije, zanimljivo je pratiti razvoj ovog tek nekoliko dana starog projekta, i možda vidjeti je li isto primjenjivo za naše poslovanje i/ili naše klijente.

Biti autentičan

Ovo su ljudi koji žive i vole ono što rade. Čak i da u ove dane ne planirate samostalno kuhati, ovaj jedinstven, zanimljiv i zabavan sadržaj, daje vam “pogled iza” nekih od najpoznatijih restorana.

Možda je sada najbolje vrijeme za pokazati publici kako izgleda vaš posao? Što sve uključuje i kako to izgleda? Ili ukoliko niste u mogućnosti nastaviti redovito poslovanje, koje planove radite?

ako je sadržaj snažan, onda kvaliteta produkcije ne mora biti u prvom planu

Doći do više od 11.000 ljudi u nekoliko dana, sa video sadržajem s mobitela bez podrške u montaži, važna je lekcija svima koji misle da nemaju resurse za formate koje njihova publika želi.

Velik dio chefova, nije imao iskustva sa samostalnim snimanjem videa, ali njihov sadržaj bilježi više od 10.000 pregleda.

Možete li i vi mobitelom snimiti i pokazati, kako izgledaju vaši poslovni procesi u ovo vrijeme? Svi već dijele fotografije rada od kuće, a ako zaista želite pokazati jedinstven sadržaj trebali biste napraviti korak više:

  • Pokažite izazove s kojima se suočavate, sada vaša publika zaista ima priliku povezati se s vama i razumijeti da svako poslovanje ima izazove
  • Podjelite planove za poslovanje, pitajte za mišljenje o ideji koju ste imali
  • Nemojte se bojati pokazati ljude iza poslovanja

biti društven na društvenim mrežama

Povezivanje s publikom nikada nije bilo jednostavnije, ako želite biti društveni.

Redovite objave, najave i izvještaji čine ovu grupu pravim osvježenjem.

bez samopromoviranja, najbolja je promocija

Primjetit ćete kako niti jedan od chefova ne ističe svoj restoran, predstavljaju se imenom i prezimenom. Dobrim djelom, niti ne trebaju predstavljanje jer ako pratite gastronomsku scenu znate svako od imena koje kuha doma, no za našu analizu ovo nije toliko važno.

Mislili su prvenstveno na svoju publiku i njihove potrebe, pristupačnost namirnica i jednostavnost pripreme jela stavili u prvi plan.

Vezano na vaše poslovanje, na koja pitanja možete sada odgovoriti? Možete li svojoj publici pomoći da shvati procese ili tijek poslovanja?

tehnologija nam omogućava da čak i kada fizički ne možemo biti zajedno, ostanemo povezani

zajednički nastup

Udruživanjem su sigurno osigurali mnogo uspješniji projekt.

  • Priprema sadržaja raspoređena je na uključene chefove
  • Video recepti objavljuju se redovito, svaki dan
  • Uključili su i dodatne zainteresirane strane – distributere vina, koktel majstore i učinili ovaj projekt platformom za sve koji imaju ideju kako boravak u kući, učiniti manje napornim, a više kreativnim

Razmislite imate li i vi mogućnost pokrenuti projekte u koje će se uključiti i vaši klijenti ili suradnici? Ovo će možda biti najvažnija lekcija za brojne OPG-ove koji ovih dana samostalno vrše dostavu, a moguće da bi udruživanjem sa nekoliko proizvođača, vjerojatno došli do mnogo boljeg učinka. Sadržaj je ovako raznovrsan i ima veći potencijal da okupi veću publiku.

chefovi - svaka čast

Svaki dan pripremati materijale, koordinirati i komunicirati s publikom zahtjeva mnogo truda, volje i entuzijazma. Svaka čast inicijatorima i svima okupljenima u grupi.

Ako još niste – pogledajte “Chef kuha doma”

Objavljuje Chef kuha domaČetvrtak, 2. travnja 2020.