5 Primjera vinarija koje su osvojile svijet digitala

Marketing za vinarije - Primjer Mirabeau Wine

5 Primjera vinarija koje su osvojile svijet digitala

Jedina smo digitalna marketinška agencija u Hrvatskoj, koja se specijalizirala za digitalni marketing za vinare.

Uvid u komunikaciju u ovom segmentu ukazuje na mnoge nedostatke ili potencijalno, prilike da se iskoristi potencijal i poveže s pratiteljima. Većina vinarija u Hrvatskoj koristi društvene mreže isključivo za promociju svojih vina no zaboravljaju kako su društvene mreže – prvenstveno namijenjene komunikaciji.

Jesu li Facebook ili Instagram kanali za promociju vina?

Apsolutno da. Danas nam je gotovo nezamislivo da naša omiljena vinarija nema jedan ili više društvenih kanala preko kojih komunicira sa svojim pratiteljima. Nije bitan broj fanova, followera već dali oni vide sadržaj i reagiraju na njega?

Na društvenim je mrežama najteže postići upravo interakciju s fanovima. Evo primjera nekoliko vinarija koje su osvojile društvene kanale uz kratko objašnjenje što i kako rade – kako biste iste savjete mogli iskoristiti i u komunikaciji svoje vinarije ili vina.

1. Mirabeau en Provance Wine

Još jedan provansalski rose, nešto je bez čega možemo svi mi vinoljupci ali  Mirabeau Wine upravo je pomoću digitalnih kanala uspio pronaći jasnu poziciju na tržištu.

Kako bi privukli pozornost upravo na svoja vina, prvo su odlučili ispričati svoju priču i odakle poslovnom čovjeku iz Londona uopće ideja da otvori svoju vinariju u Provansi? Na ovaj način, brend su povezali s ljudima koji ga čine, dali osobni dodir priči.

Video je jedan od najučinkovitijih formata za promociju bilo kojeg proizvoda ili usluge na digitalnim kanalima, pa smo zapravo svjedoci sve većem broju video sadržaja sa svih kanala. No, kada je video dio strategije u komunikaciji i kada je tvrtka dosljedna a u objavi i pripremi video materijala – oni donose dugoročan rezultat u porastu prepoznatljivosti, povezivanju s kupcima i na kraju kupovini baš tog proizvoda.

Možda je vizualno, njihovu priču najbolje provjeriti na sjajnom Instagram profilu vinarije. Ovdje je jasno kako komuniciraju “lifestyle” kojeg potrošači povezuju s Provansom. Uz objave o njihovim vinima, posebnu pozornost posvećuju ružičastim detaljima, ružama (rose), interijeru i zapravo svemu što potrošača asocira na ružičasta vina.

Marketing za vinarije - Primjer Mirabeau Wine

Marketing za vinarije – Uspješan primjer Instagram profila vinarije Mirabeau Wine

Što naučiti iz primjera digitalne video strategije Mirabeau Wine?

  • VIDEO strategija može pomoći da se istaknete na tržištu. Mirabeau Wine odlično je iskoristio ono što 600 drugih proizvođača ružičastih vina iz Provanse nije, video i sadržaj. Snimali su dobre ali i manje dobre trenutke u vinariji i implementirali jednu od uspješnijih video strategija koja im je pomogla da postanu prepoznati i distribuirani na više od 50 tržišta.
  • Epska sadržajna (content) strategija ovdje je pomogla vinariji da svoje vino poveže sa stilom života potrošača. To je ono što na kraju, kupci traže kod proizvoda.

2. Jordan Winery

Savjete o otvaranju boca možete pronaći svugdje i u svakom obliku, pa su ovdje odlučili u svoju video strategiju dodati zabave i humora. Ipak na kraju dana, vino kao proizvod ne bi uvijek trebalo biti ozbiljno, posebno ako ciljate mlađu populaciju.

Pogledajte vinsku parodiju na pjesmu Ed Sheerana.

Samo njihov YouTube kanal okuplja više od 25.000 pretplatnika.

Jedna su od popularnijih vinarija na Instagramu s više od 35.000 fanova gdje ne objavljuju samo vlastite sadržaje već surađuju s drugim Instagrammerima, objavljuju zanimljive fotografije te kratke video materijale.

Što naučiti iz digitalne komunikacije Jordan Winery?

  • Upoznajte svoje potrošače. Osim što uživaju u vinu, vrlo je vjerojatno da vole hranu, traže recepte i/ili uživaju na putovanjima. Ako im ponudite širi sadržaj koji se uklapa u životni stil jednog vinoljupca, mogli biste ostvariti rezultate o kojima niste ni sanjali. Jordan Winery, recept za pripremu francuskih makarona, pogledalo je više od 1.000.000 ljudi. Njihov je cilj bilo doseći što veći broj ljudi, i ovakvim pristupom uspjeli su ono u čemu mnogo veći brendovi – nisu.
  • U Hrvatskoj se jako malen broj velikih vinarija koje ciljaju šire tržište, zabavlja ili kreira sadržaj koji zabavlja. Dobna skupina koja tek ulazi u svijet vina, oni stari između 25 – 30 godina, s omiljenim brendovima komuniciraju na potpuno drugačiji način. Ova grupa mladih ljudi prerasta u vinoljupce i postaju baš vaši kupci, a oni će zauzvrat od vinarije tražiti zabavu i opuštenost u komunikaciji.

3. Roxanich

Jedna od hrvatskih vinarija koja je zaista društvena na društvenim mrežama, Roxanich na svojim Facebook i Instagram kanalima redovito objavljuje behind-the-scenes fotografije i videe, pa smo tako uživo mogli pratiti svaki napredak u izgradnji njihove nove vinarije u Motovunu.

Marketing za vinarije -Roxanich

User-generated content – Roxanich Instagram

Njihovi najbolji brand ambasadori i promotori upravo su ljubitelji Roxanich vina, i to vrlo dobro znaju.

Zašto je Roxanich jedna od omiljenih vinarija na Instagramu?

  • Redovito komuniciraju s fanovima koji objavljuju njihova vina. Aktivni su u komunikaciji i vjerojatno će među prvima lajkati i vidjeti post s Roxanich vinom.
  • Ne objavljuju samo svoj sadržaj. Upravo suprotno, Roxanich je sjajan primjer profila sa sadržajem generiranim od strane vinoljubaca diljem svijeta.

4. Vinarija Aleksandrović

Vinarija koja je svojim fanovima odlučila ponuditi više, i sadržaja i video je srpska vinarija Aleksandrović. Jedni od vodećih regionalnih vinarija u komunikaciji i među prvima koji su u potpunosti krenuli iskorištavati potencijal YouTube-a kojeg konkurencija još nije ni svjesna.

Na njihovom YouTube kanalu, možete pratiti priče od onih kako je nastalo koje vino iz njihove ponude do izvještaja o tome kakva je bila godina i što očekivati nakon berbe.

Okupili su 17.000 fanova na svojim Facebook stranicama i osnovali vinski klub, čiji članovi mogu uživati posebne pogodnosti prilikom kupovine vina. Održavaju i edukacije te tematske radionice, a Facebook je jedan od boljih kanala za promoviranje evenata – ako ih radite.

Koji je najbolji savjet kojeg možemo dobiti promatrajući digitalne aktivnosti vinarije Aleksandrović?

  • Lideri na tržištu uvijek moraju biti korak ispred. Ako nitko od vaše konkurencije, nije krenuo koristiti neku od društvenih mreža ili stranica za pregledavanje videa, to vam u komunikaciji daje određenu prednosti i potencijal.
  • Kreiranje videa ne treba biti komplicirano. Sa pametnim telefonom možete se obratiti publici, informirati ih i jednostavnim programima dodati naslov na željeni video. Sadržaj je važniji od produkcije. 

5. Webshop www.thewineandmore.com

Iako se ne radi o vinariji, primjer našeg klijenta može pomoći u razvoju društvenih kanala za vinarije. Za www.thewineandmore.com radimo content strategiju i razvijamo društvene mreže.

Sadržaj kojeg pripremamo ne bazira samo na informacijama o vinima i vinarima, čitateljima nudimo savjete za putovanja, upoznajemo ih s gastro ponudama vinskih regija i izvještavamo o novostima iz enogastro svijeta. Cilj je posjetitelje zadržati i potaknuti na ponovnu posjetu web stranicama, na kojima će na kraju i obaviti kupovinu.

Facebook je jedan od važnijih kanala za distribuciju sadržaja objavljenih na web stranicama. Objavljujući  viralne videe na temu vina i zabave oko kupovine hrvatskih vina, samo smo na Facebook stranicama okupili smo više od 8.000 vinoljubaca diljem svijeta, na temu vina Hrvatske i regije.

Croatia, among the biggest wine drinkers ? ForbesWe didn't drink it all, you can still find a selection of Croatian wines at www.thewineandmore.com

Objavljuje Wine & moreČetvrtak, 18. listopada 2018.

Objavu o najvećim konzumentima vina u svijetu, vidjelo je čak 75.000 ljudi. Pomoću ovakvih zabavnih i opuštajućih sadržaja, šire vezanih uz vina ali ne i prodaju vina – čime se web shop naravno bavi, uspjeli smo znatno povećati bazu fanova, organski i besplatno.

Savjeti iz isukstva www.thewineandmore.com

  • Ako odlučite objavljivati novosti na vlastitim web stranicama, objavljujte ih redovito.
  • Testirajte različite sadržaje. Ako nemate svoje fotografije, video ili grafiku – kreatori sadržaja svugdje su oko vas online. Podijelite zanimljive novosti, potražite video sa savjetom kako vinsku bocu otvoriti pomoću cipele ili podijelite idiličnu sliku sa zalaskom sunca te pitajte vaše fanove, gdje bi sada popili čašu vina?

Koje vinarije vi pratite na društvenim mrežama? Javite nam u komentarima!

Ako vam zatreba pomoć oko digitalne vinske komunikacije, javite nam se na info@sekunde-digital.hr!